Thursday, June 10, 2010

Inginerii (3) - Mercedes GP

Noua echipa Mercedes, fosta Brawn, fosta Honda, fosta BAR, fosta Tyrell, a pastrat acelashi duo de ingineri de pista stabilit in 2004. Indiferent de patroni, cei doi shi-au facut datoria admirabil, cucerind titlul suprem in 2009 atit la individual cit shi la constructori.

La inceputul acestui sezon, patronii au angajat trei pilotzi germani, a caror acomodare cu inginerii poate dura un an sau chiar mai mult. Insashi aerodinamica mashinii mai trebuie ajustata, motorul Mercedes fiind, asha cum shtie toata lumea, cel mai performant din Formula 1.

Nico Rosberg - inginer de cursa Jock Clear
Englezul are 47 de ani shi shi-a facut debutul in Formula 1 in 1989, la Lola, trecind apoi pe la Benetton, Lotus (shef al departamentului de proiectare), Williams shi BAR. In 1997 a cishtigat titlul mondial cu Jacques Villeneuve pe cind era la Williams, iar din 1999 au trecut impreuna la echipa British American Racing. Ashadar in ultimii 11 ani, Clear a ramas la aceeashi echipa, devenita astazi Mercedes.
De-a lungul carierei, el a mai lucrat cu Johnny Herbert (1994), David Coulthard (1995) - cu care a shi ramas foarte bun prieten, Takuma Sato (2003-2005) shi Rubens Barrichello (2006-2009). Este absolvent al Universitatzii Heriot-Watt din Edinburgh, unde a terminat facultatea de inginerie.
In noiembrie 2007 a primit titlul de Doctor in Inginerie al aceleashi universitatzi, pentru succesul in aplicarea shtiintzifica a ingineriei mecanice la nivelul Formulei 1, dar shi pentru ca devenise un model pentru multe generatzii de studentzi.

Michael Schumacher - inginer de cursa Andrew Shovlin
Are 37 de ani shi a absolvit facultatea de inginerie a Universitatzii din Leeds in 1998. Imediat a urmat doctoratul in controlul shi dinamica vehiculelor. Anul trecut a cishtigat titlul mondial cu Jenson Button, iar in perioada 2000 - 2003 a fost asistent de inginer de cursa pentru francezul Olivier Panis.
In facultate a facut parte dintr-o echipa de tehnicieni ce au studiat implemetarea suspensiei active la diferite vehicule de teren ale armatei britanice.
Astazi, deoarece orice teste in Formula 1 au fost interzise, intreaga presiune datorata revenirii lui Michael Schumacher a fost trecuta pe umerii lui Shovlin, el fiind cel ce trebuie sa gaseasca solutzii pentru succesul fostului campion mondial.


No comments:

Post a Comment