Saturday, June 12, 2010

Inginerii (5) - Renault F1

Renault se afla inca in tranzitzie dupa scandalul "Crashgate", francezii reushind totushi sa se mentzina aprope de podium. Aducerea lui Kubica shi Petrov a schimbat fatza echipei, insa diferentza dintre cei doi pilotzi ridica unele semne de intrebare, mai ales ca mashina este, cel putzin teoretic, aceeashi.

Per ansamblu, Renault s-a dovedit o prezentza solida in Formula 1, iar decizia recenta de a construi o echipa in jurul titularului Kubica, demonstreaza ca francezii se gindesc la titlu.

Robert Kubica - inginer de cursa Simon Rennie
In ultimii ani, Rennie a fost inginerul lui Fernando Alonso, acumulind multa experientza alaturi de cel mai complet pilot al Marelui Circ. Colaborarea cu polonezul Kubica a inceput destul de timid, mai ales din cauza lui Robert, obishnuit sa ceara performatza, sa ishi impuna personalitatea shi sa fortzeze dincolo de limite (asemanatoare cu cea a legendarului Senna).
Multzi fani ai Formulei 1 banuiesc ca Rennie este misteriosul "Martor X" din procesul Crashgate, anonimul angajat al Renault care a confirmat vinovatzia lui Briatore shi Symonds, shefii care i-au cerut lui Piquet jr. sa intre cu mashina in zid la Singapore, pentru ca Alonso sa cishtige in 2008.

Valery Petrov - inginer de cursa Mark Slade
A intrat in Formula in 1991 ca inginer proiectant la McLaren. Promovat asistent de inginer de cursa shi inginer de teste, Slade a indeplinit acest rol pentru Mika Hakkinen (1994, 1996-1997), Martin Brundle (1994), Nigel Mansell shi Mark Blundell (1995). Din 1997 a devenit inginer de cursa, cishtigind doua titluri mondiale consecutive cu Mika Hakkinen in 1998 shi 1999. Intre 2002 shi 2006 a fost inginerul lui Kimi Raikkonen, in 2007 al lui Fernando Alonso, iar in 2008 shi 2009 al lui Heikki Kovalainen.
Decizia celor de la McLaren de a schimba inginerii de cursa incepind cu acest sezon, l-a obligat pe Slade sa treaca la Renault, unde l-a luat in primire pe Vitaly Petrov.

No comments:

Post a Comment