Sunday, June 13, 2010

Inginerii (6) - Williams

Englezii platesc scump pentru decizia de a folosi motoarele Cosworth, fiindca in loc sa se bata pentru primele locuri, Barrichello shi Hulkenberg au ajuns sa fie amenintzatzi de Lotus. In ultimii ani Williams nu a mai stralucit asha cum o facea pe vremea lui Mansell, Prost sau Senna, ultimul titlu mondial cishtigat fiind in 1997, cind Villeneuve i-a luat fatza lui Schumacher.

Chiar daca raporteaza profit la sfirshitul fiecarui sezon, pentru multzi fani AT&T Williams a ajuns un mister, iar in acest sezon este mai clar ca niciodata ca monopostul pus la dispozitzia celor doi pilotzi, nu se ridica la pretentziile Formulei 1.

Rubens Barrichello - inginer de cursa Tony Ross
Are 44 de ani shi a absolvit facultatea de inginerie mecanica a Universitatzii din Bristol. Din 1997 a venit la Williams F1, iar din 2001 a devenit inginerul de cursa pentru columbianul Juan Pablo Montoya. In 2006 Ross a colaborat cu germanul Nick Heidfeld, pentru ultimele 3 sezoane fiind inginer de cursa pentru Nico Rosberg.

Nico Hulkenberg - inginer de cursa Tom McCullogh
In 2002, Tom i-a pacalit pe agentzii de securitate de la sediul Williams, intrind in cladire dupa ce le-a aratat o oferta de la Jaguar, spunindu-le ca are de rezolvat citeva afaceri importante cu Frank Williams shi Patrick Head. Odata ajuns in holul de receptzie al companiei Williams, a cerut sa il vada pe directorul tehnic Sam Michael. Acesta l-a primit, l-a ascultat, shi intr-o ora, dupa o scurta dicutzie cu patronii echipei, McCullogh a fost angajat. Imediat a inceput sa lucreze ca inginer de procesare shi interpretare a datelor atit pentru echipa de teste cit shi pentru echipa de Formula 1. Anul acesta a debutat in Formula 1 ca inginer de curse pentru alt debutant, germanul Nico Hulkenberg.

No comments:

Post a Comment