Tuesday, June 8, 2010

Inginerii - Red Bull

Astazi inaugurez o serie de posturi despre cei 24 de ingineri de cursa, ce stau in spatele pilotzilor de Formula 1. De cele mai multe ori, ale lor sint "vocile" de la standuri ce se aud in comunicatziile radio oferite de televiziune. Ei stau in fatza monitoarelor de la boxe, analizind in permanentza cum se poate schimba soarta unei curse... In cazul in care echipele fac gresheli, asha cum s-a intimplat in Turcia, ei sint cei aruncatzi in groapa cu lei.

Inginerii de cursa dezvolta o relatzie speciala cu pilotzii, de a caror evolutzie sint direct raspunzatori. In plus, ei sint cei care dau raportul superiorilor echipei, in cazul in care lucrurile se complica. Ultima cursa a acestui sezon a dovedit ca ei sint primii sacrificatzi. Atit Christian Horner (Red Bull) cit shi Martin Whitmarsh (McLaren) au incercat sa explice cum angajatzii lor au greshit la un nivel la care... nu se gresheshte.

De obicei este foarte dificil sa gaseshti informatzii despre aceshti tehnicieni, fiindca ei ramin mereu in umbra. Insa toate succesele pilotzilor, sint in egala masura shi ale inginerilor de cursa.

Aceasta serie va fi impartzita in 12 scurte prezentari, fiecare echipa in parte beneficiind de cite un post separat.

Ashadar, astazi voi incepe cu Red Bull.

Sebastian Vettel - inginer de cursa Guillaume Roquelin
Partenerul lui Vettel este astazi, singurul francez cu acest rol in Formula 1. A absolvit Facultatea de Inginerie din Grenoble in 1992, iar in 1999, pentru doar un sezon, a facut parte din echipa tehnica a echipei BAR, revenind in Marele Circ in 2006 la Red Bull, unde a mai lucrat cu David Coulthard shi Mark Webber.

Mark Webber - inginer de cursa Ciaron Pilbeam
Liderul clasamentului a intrat pe mina unui irlandez. Prins in virtejul ultimelor evenimente, Ciaron este cel acuzat ca nu a transmis lui Webber sa se dea la o parte din fatza lui Vettel, shi ca nu a realizat ca germanul mai avea benzina pentru inca un tur "rapid". Nimeni nu ishi mai aduce aminte ca el este cel care l-a sfatuit pe Webber sa foloseasca pneuri intermediare in calificarile din Malaysia, unde acesta shi-a mai trecut in cont un pole-position.

2 comments:

  1. Foarte tare seria asta. Astept cu nerabdare urmatoarele episoade.

    ReplyDelete
  2. multzam fain... am shi citeva video-uri interesante la seria asta...

    ReplyDelete