Thursday, June 3, 2010

Montezemolo s-a enervat la aniversare

Scandalul ordinelor de echipa shi al acroshajelor la intimidare a pus in umbra ceea ce trebuia sa fie o aniversare istorica... Pregatitzi cu pompa shi cu desene pe "aripile de rechin" ale bolizilor lui Massa shi Alonso, italienii de la Ferrari au mai bifat un eshec de proportzii in 2010. Nu cred ca existe cuvinte care sa exprime haul creeat intre planurile facute la inceputul acestui an shi rezultatele avute de "calutzul cabrat" in Turcia.

Imediat dupa terminarea cursei din Istanbul, Alonso a recunoscut ca el a avut cea mai slaba prestatzie din acest sezon, iar Luca di Montezemolo, preshedintele Ferrari, l-a sunat pe Stefano Domenicali, managerul echipei italiene, ca sa-shi verse naduful de orgoliu otravit... Intr-un interviu acordat postului BBC inainte de etapa de duminica, Montezemolo declarase zimbind mindru ca Formula 1 incepe cu "F" de la Ferrari, insinuind ca cele doua entitatzi sint inseparabile.

Insashi aniversarea celui de-al 800-lea Mare Premiu in F1 pentru Ferrari, dovedeshte ca orgoliosul italian are dreptate. In acest an, scuderia a dat lovitura pe piatza transferurilor, cishtigindu-i semnatura lui Fernando Alonso, poate cel mai complet pilot dintre cei 24 aflatzi astazi in Marele Circ.

La inceputul sezonului, Ferrari a pornit in fortza, cishtigind tot ce se putea cishtiga in Bahrain, dupa care sperantzele au inceput sa se pleoshteasca sub ploaia mocaneasca din Australia, Malaysia sau China. Ramas citziva pashi in spatele liderilor de moment ce s-au perindat pe la topul clasamentului general al pilotzilor, Alonso ishi punea toata increderea intr-un tur de fortza in Europa, crezind ca ploaia ii poarta ghinion... Talentat shi muncitor, spaniolul a crezut ca timpurile de la McLaren, pe cind numai el singur "impingea" monopostul cu o medie de o jumatate de secunda mai repede pe turul de circuit, se vor repeta in tabara Ferrari...

Insa uscatul din Europa l-a facut sa shchiopateze. In Barcelona, Alonso a prins podiumul datorita problemelor avute de Vettel shi Hamilton. In Monaco nici macar nu s-a aflat pe grila de start, accidentul din antrenamente privindu-l poate de un alt podium important, iar in Turcia n-a mai mers nimic.

Chiar daca in clasamentul pilotzilor Alonso este al 4-lea cu 79 de puncte, iar Massa al 7-lea cu 67 de puncte, brazilianul conduce in confruntarile directe... Alonso 1 - Massa 2 in Bahrain, Massa 3 - Alonso 4 in Australia, Massa 7 - Alonso 13 in Malaysia, Alonso 4 - Massa 9 in China, Alonso 2 - Massa 6 in Spania, Massa 4 - Alonso 6 in Monaco shi Massa 7 - Alonso 8 in Turcia. In plus, date fiind aceste cifre, Alonso a greshit mai mult in conditziile in care, ce-i drept, a shi riscat mai mult.

Recent, spaniolul a spus ca inainte de a se muta la Ferrari, i-a admirat mereu pe italieni pentru rapiditatea de a recupera terenul pierdut atunci cind concurentza dorea sa ii surprinda cu vreo inovatzie de efect. Astazi, bolizii cu numerele 7 shi 8 au poate cel mai elaborat eleron fatza, dar pierd stabilitate shi viteza in liniile drepte. Concentratzi sa ramina in plutonul fruntash, inginerii italieni au dezvoltat un f-duct care inca le mai da batai de cap, iar rezultatele intirzie sa apara.

Fericirea lui Alonso in deshertul din Bahrain pare o amintire umbrita de misterul ce interzice monopostului F10 o alta victorie. Astfel, daca la inceputul sezonului Ferrari se afla roata la roata cu Red Bull shi McLaren, astazi, daca te uitzi injur, se vad mashinile Renault shi Force India, iar Montezemolo tremura ingindurat...

Un singur om zimbeshte concentrat din pasiune... Numele lui este Michael Schumacher shi el este cel care a complicat vietzile patimashe ale lui Alonso shi Montezemolo... Nimic nu se pierde, nimic nu se cishtiga... Totul se transforma...

No comments:

Post a Comment