Saturday, May 22, 2010

Ce pneuri vom avea in 2011?

Bernie Ecclestone amina sa dea un raspuns clar la aceasta intrebare. Intre timp, japonezii de la Bridgestone par sa ishi reanalizaze planurile pentru anul viitor, mai ales dupa scrisoarea primita de la reprezentantzii echipelor din Formula 1, care ii laudau peste masura.

Incertitudinea persista, in timp ce doua companii renumite s-au desprins in potentziale "cishtigatoare" ale acestei licitatzii. Este vorba de Pirelli shi Michelin. Italienii shi francezii vor shi pot sa ia locul japonezilor in conditziile in care nimeni nu agreeaza concurentza.

Paradoxal, in acest moment FIA shi oficialii F1 nu doresc competitzie intre mai multe companii ce pot livra anvelope de competitzie. conceptul "democratzie salbatica" fiind din ce in ce mai folosit de Bernie Ecclestone, adeptul unei politici dictatoriale. In esentza, doua fortze pot creea mai multe probleme decit gasi raspunsuri, iar acest principiu pare sa domine ecuatzia schimbarilor din Formula 1.

Pirelli este implicata activ in World Rally Championship, Grand American Rolex (campionat nord american de curse de andurantza), GP3 shi Le Mans Series, dorind sa produca shi sa livreze shi pentru elita din F1.

Michelin are o mare experientza in cursele de automobilism, intre 2001 shi 2006 (perioada cind a fost prezenta in F1) adunind 43 de mari premii shi 4 titluri mondiale cishtigate. Marea provocare propusa de francezi consta in modificarea jantelor de la un diametru de 13 inchi la 18 inchi, cu un cauciuc de latzime mai mica. Avantajul este ca vor putea fi folosite discuri de frina de diametru mai mare, amanunt care va face ca monoposturile sa functzioneze in cu totul altzi parametri... iar dezavantajul este acela ca pneurile mai inguste vor avea o viatza substantzial redusa.

Dupa o serie de aminari, FIA a promis ca va lua o hotarire inainte de Marele Premiu al Turciei, iar echipele au inceput sa preseze pentru un raspuns clar, motivind ca trebuie sa inceapa construirea mashinilor pentru anul viitor, iar fara specificatziile concrete ale anvelopelor ce vor fi folosite, orice efort este inutil.

No comments:

Post a Comment