Sunday, May 16, 2010

Webber IMBATABIL ! Red Bull creshte frumos...

Contrar parerilor presei, care vrea ne convinga ca Formula 1 fara ploaie este mult mai spectaculoasa decit este in realitate, nu cred ca Marele Premiu al Principatului Monaco a fost unul prea agitat. Dimpotriva...

S-a vazut clar cum Mark Webber a fost cu o clasa deasupra tuturor. Nu l-a putut opri nimeni shi nimic... Nici macar introducerea mashinii de securitate pe traseu de patru ori, nu a schimbat nimic... nu a redat shanse nimanui, iar momentul pe care il traieshte astazi australianul este unul de gratzie. De fiecare data cind tinarul Vettel s-a apropiat datorita safety car-ului, Webber s-a distantzat din nou, s-a pierdut de pluton, numai inginerii de la standuri incetinindu-l pe final, cind riscul nu ishi mai avea rostul. El a trecut linia de sosire primul, urmat fiind de Sebastian Vettel al carui rezultat ii aduce germanului un gust dulce amar, al punctelor cishtigate shi al cursei pierdute... Insa matematic discutind, ambitzia shi consistentza pilotzilor Red Bull i-au ashezat astazi pe amindoi, la egalitate, pe primele doua locuri ale clasamentului provizoriu al sezonului.

Robert Kubica a agatzat al doilea podium in 6 curse, in acest caz calitatzile pilotului fiind cu mult peste conditzia bolidului Renault, polonezul dind stralucire acestei echipe nascuta din cenusha celui mai mare scandal din istoria Fomulei 1.

Apoi Alonso, acest "animal politic" (cum l-au descris comentatorii BBC), a progresat de pe ultimul loc (ocupat la start) pina pe locul 6 (la final) dovedind ca investitzia Ferrari a fost foarte inspirata. El ramine unul dintre "actorii" principali ai luptei pentru titlu shi cind pleaca ultimul... shi asta spune atit de mult. Spaniolul a dus la capat o cursa strategic perfecta shi va avea un cuvint greu de spus in cursele urmatoare.

Lasind la o parte toate celelalte "mici incidente" ale cursei, am sa ma refer doar la ultimul, cind Schumacher a crezut ca poate cishtiga un loc speculind o neclaritate de regulament. Sfatuit greshit de la boxe de catre strategii Mercedes, germanul l-a atacat shi depashit in ultimul viraj pe Alonso, trecind linia de sosire al 6-lea... De ce ne-am mai mira?.... Asha a fost mereu cu Schumacher... Tot felul de ghidushii penibile care i-au fost trecute cu vederea shi care, o shtie toata lumea, i-au adus titluri mondiale. Din pacate pentru el, nu shi de data asta... cind unul dintre comisarii FIA a fost Damon Hill, fost campion mondial shi "victima" a germanului. Oficialii cursei au hotarit ca Michael Schumacher a incalcat regulamentul, penalizindu-l cu 20 de secunde, care datorita plutonului compact de la final, l-au ashezat pe locul 12.

Una peste alta, Monte Carlo 2010 a adus spectacol shi ne-a aratat cum Webber a devenit un exemplu pentru Vettel, preluind titlul de lider al echipei Red Bull shi oferindu-ne inca un capitol incredibil al acestei competitzii extraordinare care este Formula 1.

Mark Webber
"Aceasta este cea mai frumoasa zi din viatza mea.... Cind cishtigi aici este o zi cu adevarat speciala. Totul a inceput ieri in calificari, dar sa conduci 2 ore pe acest circuit este un adevarat test... am avut mult de lucru.... Am avut citeva mashini mai lente, apoi safety car-ul de citeva ori... Faptul ca numele meu va sta alaturi de cel al lui Ayrton Senna shi al celorlaltzi cishtigatori ai aceste curse, este o mare realizare..."

Sebastian Vettel
"La inceput mi-a fost dificil sa tzin pasul cu Mark... Era o mare diferentza. Apoi, cind am cishtigat in aderentza, era prea tirziu fiindca distantza era de 10 secunde shi nu mai avea rost sa fortzez ca sa il prind din urma, cunoscind ca depashirile sint greu de realizat aici. Din aceasta cauza m-am uita mai mult in oglinzile retrovizoare shi am incercat sa acopar foarte bine pe partzile laterale, mai mult decit m-am concentrat la viteza.... Sint foarte mutzumit cu punctele cishtigate astazi shi nu cred ca puteam face mai mult..."

Robert Kubica
"La start am shtiut ca va fi dificil sa plec de pe partea "murdara" a pistei... Am vazut o ezitare la Mark shi am crezut ca il pot depashi pina la primul viraj, insa am derapat putzin shi Sebastian m-a surprins nepregatit... Apoi a trebuit sa recuperez shi sa imi apar pozitzia in fatza lui Felipe... Am pierdut un loc, dar am ramas aproape de Sebastian... De fapt, cred ca imediat dupa restarturi eram mai rapid... Apoi, cind mai erau 30 de ture am pierdut un punct de frinare, am blocat rotzile fatza shi am tras o sperietura crezind ca va fi nevoie sa intru din nou la boxe pentru alt schimb de pneuri... Locul 3 este o performantza excelenta, cu atit mai mult cu cit nu ne ashteptam sa avem un astfel de rezultat aici, in Monte Carlo. Felicitari celor de la uzinele Renault, care au livrat motoare, iata, celor trei mashini cishtigatoare ale acestui Mare Premiu."



No comments:

Post a Comment