Sunday, May 30, 2010

Stupoare generala

Ma uit la titlul dat imediat dupa calificari shi ma pufneshte risul... Apoi ma uit la figurile celor trei pilotzi la conferintza de presa organizata dupa premiere, shi citesc constipatzia provocata de aceasta cursa ce a oprit in loc timpul Formulei 1. Pe podium am vazut zimbete fortzate, fiind evident ca victoria a fost una amara....

De ce afirm asta? Pentru ca in premiera in acest sezon, coechipierii shi-au aratat unul altuia securea razboiului. Publicul a vrut spectacol, insa la acroshajul dintre Webber shi Vettel sau la atingerea dintre Button shi Hamilton, oamenii au ramas inmarmuritzi, neintzelegind ce se intimpla. Proverbul romanesc "Pazeshte-ma Doamne de prieteni, ca de dushmani ma pazesc singur..." poate descrie perfect sentimentele celor 4 protagonishti ai cursei din Turcia.

Dar sa analizam pe rind, sistematic.

Webber era pe val dupa doua victorii consecutive shi trei clasari in pole-position, de asemenea consecutive. Zimbitor dar echilibrat, australianul se indrepta catre o noua victorie ce ar fi pus concurentza cu "botul pe labe".... Insa in turul 41, surprins de "obraznicia" coechipierului sau, s-a lipit de linia ideala shi s-a trezit in decor...

Vettel a fortzat imposibilul in disperare de cauza, shi a dat o victorie sigura a echipei shi un loc pe podium, pentru un circ ridicol in fatza camerelor de luat vederi. Strecurat intr-un unghi imposibil, germanul a calcat frina mult prea tirziu pentru a mai salva ceva, iar incercarea de a cishtiga lupta psihologica cu Webber s-a incheiat cu un dezastru...

Trezit lider "fara vina", Hamilton a sperat shi el (vai!) ca ultimele tururi sa fie un "sprint" simplu inaintea bucuriei de pe podium. Insa in turul 48 a simtzit cum victoria ii aluneca printre degete, Jenson Button "controlindu-i" jantele la limita sportivitatzii. A fost nevoie de o reactzie imediata shi hotarita pentru ca ordinea sa fie restabilita, insa ruptura nu mai putea fi evitata.

Iar Button, campionul mutat la McLaren, a demonstrat ca distantza de la a fi considerat victima pina la a te comporta ca un vinator, poate fi anulata de orgoliu shi vanitate. Atacul direct asupra lui Hamilton shi duelul roata la roata cu acesta, ne-a aratat un Jenson fara mila shi fara ratziune, motiv pentru care Martin Withmarsh, managerul echipei McLaren, l-a sfatuit "cifrat" sa "salveze carburant"... Era mai bine asha...

Din acest moment cred ca nimeni nu ishi mai face iluzii despre ce se intimpla in Formula 1. Este razboi... Coechipierii sint in stare sa se sfishie intre ei cu riscul de a rupe mashinile in bucatzele... Am vazut asta shi la Ferrari, unde Alonso l-a protejat pe Massa in Australia, dupa care i-a facut vint pe pietrish in China...

Insa la Istanbul s-a vazut ca mental, liderul McLaren este Hamilton iar liderul Red Bull este Webber, deoarece atit Button cit shi Vettel au ales sa rishte pentru a-shi creea avantaj in fatza propriilor coechipieri... Iar aceshtia au constatat uimitzi ca pericolul vine intotdeauna, de unde te ashteptzi mai putzin.

Ma intreb daca aceasta situatzie mai poate fi repusa sub control, Red Bull riscind un eshec de proportzii cu o mashina care accelerata la maxim, sta lipita de asfalt. Christian Horner a declarat imediat dupa cursa ca este dezamagit din cauza ambilor pilotzi, ei avind obligatzia de a-shi acorda reciproc destul spatziu, in cazul eventualelor manevre de depashire.

Lupta pentru titlu ramine strinsa shi echilibrata... poate mai echilibrata ca niciodata, cu 7-8 pilotzi ce se agatza disperatzi de fiecare punct. In interiorul echipelor nu se mai shtie, nici macar teoretic, cine are prioritate shi cine nu...

Iar Marele Circ a inceput sa ishi faca bagajele pentru etapa urmatoare... Ne revedem in Montreal...

Lewis Hamilton
" A fost o cursa electrizanta... Am shtiut ca avem un ritm bun shi ca cel putzin vom fi in stare sa tzinem aproape de Red Bull, dar nu am putut sa-l depashesc pe Mark in virajul 8... shi am ales sa il urmez cit mai aproape... In timpul opririi la standuri am avut o problema la roata dreapta spate shi am pierdut ceva timp, revenind in spatele lui Vettel.... Nu shtiu ce s-a intimplat cu pilotzii de la Red Bull, insa eu shi Jenson am avut un duel interesant in virajul 14 shi spre norocul meu am fost in masura sa revin in virajul urmator.... Am fost luat total prin surprindere, insa duelul a fost unul corect... Un rezultat excelent pentru echipa... Vreau sa dedic aceasta victorie tatalui meu, care miine va implini 50 de ani."

Jenson Button
" Pentru citeva viraje am fost roata la roata cu Lewis shi a fost excelent... Apoi, imediat ce am fost depashit, m-am concentrat ca sa salvez carburant... Cred ca aceasta cursa a fost mai rapida decit am prevazut shi asta a dus la un consum ceva mai ridicat in prima parte... Nu shtiu ce s-a intimplat intre Mark shi Sebastian, dar acel acroshaj ne-a dat shansa de a cishtiga aceasta etapa..."

Mark Webber
"In turul 41 Seb a avut un clar avantaj de viteza inainte de virajul 12, a ajuns in dreptul meu, dupa care a mishcat mashina spre dreapta prea repede shi ne-am atins... S-a intimplat foarte repede shi este pacat pentru echipa... Astazi nu am avut o zi ideala, dar shtitzi cum este... asta se poate intimpla citeodata, chiar atunci cind te ashteptzi mai putzin..."



2 comments:

  1. Foarte frumos rezumatul. Ai un ochi atent.

    Ciudat ce face faima din oameni. Cum Jenson redevine acel tip arogant care era si in tineretile lui... incepe sa semene tot mai mult cu Alonso la comportament. E prima oara cand imi este mila de Hamilton (pana acum nefiindu-mi mila pt el din cauza ca intotdeauna a stiut sa se apere si sa isi tina locul pe pista - e unul din preferatii mei chiar).

    ReplyDelete
  2. nici hamilton nu este usha de biserica... vezi incomodarea lui petrov sau duelul roata la roata cu vettel pe linia mecanicilor, dar cred ca anul acesta a incercat sa se schimbe in raport cu noul sau coechipier.
    fiind apropiatzi ca virsta, crescutzi in acelashi campionat, hamilton shi button reprezinta o fortza ca echipa... daca ii despartzi, hamilton este mult superior... so... button a greshit total... cred ca in cazul in care ishi cere scuze shi are o explicatzie intre 4 ochi cu hamilton, totul poate fi rezolvat... nu cred ca lewis e razbunator... uite cu webber... in turcia putea sa il shicaneze in primele tururi, incercind sa ii plateasca pentru ce s-a intimplat in australia, cind a fost scos in decor, insa nu a facut asha ceva...
    dupa cursa atit button cit shi hamilton au incercat un discurs de politicieni... dar ce s-a intimplat a fost evident...
    cred ca lewis s-a simtzit ca shi cum shi-ar fi prins nevasta-n pat cu button, iar jenson incerca sa se disculpe dind vina pe "curva" de femeie... cam penibil.

    ReplyDelete