Tuesday, May 11, 2010

Controversa f-duct-ului Ferrari

Noul accesoriu aerodinamic introdus de Ferrari in Spania, a stirnit multe controverse, imediat dupa ce camerele instalate la bordul monopostului pilotat de Fernando Alonso, au surprins imagini cu acesta conducind cu o singura mina sau chiar fara a avea nici o mina pe volan, in timpul in care mashina rula cu peste 200km la ora.

Speriatzi de consecintzele unei posibile tragedii, jurnalishtii au apelat la foshti shi actuali pilotzi de Formula 1, pentru a le afla parerile despre oportunitatea modelului f-duct introdus de italieni. Unii au spus ca este periculos, altzii au aratat ca sint momente in timpul curselor cind mashinile sint controlate cu o singura mina fara prea mari probleme, telespectatorii fiind deja familiarizatzi cu imaginile oferite de camerele montate la bord, unde s-a vazut cum Jenson Button, Michael Schumacher sau Nico Rosberg, regleaza frinele cu mina stinga inainte de virajele strinse, fara a-shi pune viatza in pericol.

Cazul acestui f-duct este unul special insa, deoarece Fernando Alonso trebuie sa acopere orificiul situat pe partea stinga superioara din interiorul cockpit-ului, el folosind exteriorul palmei miini stingi ce trebuie ridicata de pe volan.

De ce consider ca aceasta mishcare nu este atit de periculoasa pe cit pretind citeva spirite inflamate excesiv? Deoarece f-duct-ul nu poate fi folosit decit in linie dreapta, utilizarea acestui accesoriu in viraje fiind total contraindicata. Cum in liniile drepte mashinile sint relativ mai ushor de controlat - shi evident, ma refer la pilotzii de Formula 1, nu vad cum o mina pe volan ar schimba fundamental datele problemei.

Apoi, privind atent la imaginile oferite de camerele video, se poate vedea cum mina lui Alonso se afla inca foarte aproape de volan, pilotul fiind capabil sa il atinga cu virful degetelor, ceea ce demonstreaza ca acesta poate trece extrem de rapid de la accelerarea aerodinamica a mashinii, la incetinirea ei cu un control strict al echilibrului in viraje....

Deci... Nu vad unde este problema....

No comments:

Post a Comment