Wednesday, May 19, 2010

Motoare Volkswagen in F1?

Cu ceva timp in urma am mai scris despre intentziile Volkswagen de a se implica activ in Formula 1, competitzia devenind mai atragatoare dupa retragerea japonezilor de la Honda shi Toyota, dar shi altui mare constructor german, BMW.

De asemenea, se cunoashte ca incepind cu 2013, oficialii Formulei 1 vor schimba regulamentele in ceea ce priveshte motoarele ce vor fi folosite pina in 2019. Pina la sfirshtiul acestui an, FIA trebuie sa ia o hotarire, modelul de motor V8 de 2,4 litri "traindu-shi" ultimele trei sezoane de gratzie.

Dorind o scadere a costurilor in F1, generata de o limitare a bugetelor ca va fi de asemenea luata in discutzie, Federatzia Internatzionala se gindeshte ca bolizii de Formula 1 sa fie echipatzi de un singur furnizor, dupa modelul Formulei 2 de astazi, unde toate mashinile au acelashi motor standardizat fabricat de AUDI.

Cel mai agreeat model este cel al unui motor turbo cu 4 cilindri de 1,5 litri cu injectzie directa, ce ar putea dezvolta in jurul a 900 de cai putere. Astfel de motoare au mai fost folosite in anii '70-'80, insa viitorul va fi destinat motoarelor cu consum redus de carburant, echipate shi cu sisteme KERS, dupa modelul celor folosite de unele echipe in 2009.

Tentat de variantele propuse, Hans Joachim Stuck, reprezentant sportiv al VW shi fost pilot de Formula 1, a declarat motorsport-total.com ca Volkswagen urmareshte cu atentzie shi respect deciziile ce vor fi luate in legatura cu motoarele ce vor fi folosite intre 2013 shi 2019. El a adaugat ca Volkswagen este interesat sa intre in F1 ca unic distribuitor de motoare standardizate.

Cei ce se opun acestei idei sint chiar conducatorii echipelor importante ale Formulei 1, care au interesul de a-shi promova propriile motoare sau dezvolta propriile colaborari cu un constructor pe care sa shi-l aleaga singuri. Este evident cazul teamurilor Ferrari, Renault shi McLaren.

Ultimul motor turbo folosit in F1 a fost cel de pe mashina McLaren condusa de Ayrton Senna in 1988. Era echipat cu 6 cilindri dispushi la 90° in V.

No comments:

Post a Comment