Sunday, May 9, 2010

Hattrick Webber

Australianul a cishtigat dupa un weekend perfect... Pole postion, cel mai rapid tur al cursei shi locul I pe podium demonstreaza progresul lui Webber, care daca imi amintesc bine, nu ishi gasea ritmul in Bahrain...

Neashteptat, pe locul secund a sosit Alonso, care a urcat pe acelashi loc al clasamentului general provizoriu, cu 67 de puncte. Shchiopatind, intr-o situatzie critica semnalata de proprii ingineri de la boxe, Vettel a luat pozitzia a treia. Amara consolare pentru tinarul german, care a urcat pe trei shi in clasamentul general , amenintzind serios pozitzia de lider, inca detzinuta de Jenson Button.

Marele perdant de duminica a fost Lewis Hamilton, cel ce a abandonat in urma unei defectziuni la roata stinga fatza cind mai avea de parcurs mai putzin de doua tururi de circuit. Gindindu-te mai bine, ai crede ca o putere supranaturala i-a pedepsit pe Vettel shi Hamilton pentru nebuniile din Shanghai, iar singurul care are un pact cu diavolul este Alonso, ajuns nesperat pe locul secund, dupa ce bolidul Ferrari aratase ca nu poate sa urce mai sus de pozitzia a 4-a.

Aparent, printre "cishtigatorii" din Barcelona poate fi ashezat shi Michael Schumacher, pentru prima data clasat inaintea lui Rosberg, care a terminat imediat dupa podium, insa mashina Mercedes pare mai lenta decit inainte, liderul Webber punind aproape un tur de circuit intre el shi septuplul campion mondial. Insushi Rosberg a declarat ca schimbarile suferite de W01 nu par a imbunatatzi comportamentul bolidului per ansamblu.

La capitolul statistica poate fi adaugat japonezul Kobayashi, el reushind sa treaca linia de sosire pentru prima data in acest sezon, Virgin Racing, ale carei mashini au ajuns tot pentru prima data la finish... shi Barrichello, care a mai ciupit un punct pentru Williams, cu toate ca imbunatatzirile ce trebuiau sa aduca un plus de viteza modelului FW32, au creeat numai probleme.

Peste o saptamina, Marele Circ va continua la Monte Carlo, primele antrenamentele fiind programate sa inceapa cu o zi mai devreme decit de obicei, adica de joi.

Mark Webber
"Am avut cea mai buna pozitzie la startul acestui Mare Premiu shi am shtiut ca aici este cea mai lunga linie dreapta de la start pina la primul viraj, fiind foarte important sa tzin toate celelalte mashini in spate. Din plecare am luat in considerare detaliul ca pilotzii din jur erau mai rapizi decit Red Bull, daca ne gindim la vitezele maxime dezvoltate in linie dreapta shi ma bucur ca am reushit un start bun. Dupa asta nu a trebuit decit sa-mi intru in, shi sa pastrez un ritm bun, sa am grija sa nu deteriorez cauciucurile prea mult, sa am o oprire la standuri fara probleme shi sa pastrez o diferentza confortabila fatza de urmaritori. Echipa s-a comportat fantastic... a fost o saptamina foarte lunga, cu noptzi lungi pentru mecanici shi ingineri, care au muncit shi in zilele de sarbatoare. Colectiv am obtzinut un rezultat excelent shi sint de-a dreptul incintat."

Fernando Alonso
"Sint extrem de fericit, mai ales dupa ce am urcat neashteptat doua locuri in clasamentul cursei, terminind pe locul secund. Weekend-ul a fost unul relativ bun pentru Ferrari, cu un loc 4 in calificari shi un loc 2 in cursa, dar este clar ca trebuie sa imbunatatzim mashina F10 ca sa ne apropiem de Red Bull, mai ales in calificari. Cred ca putem fi satisfacutzi cu rezultatul de azi, deoarece atita timp cit dam un randament de suta la suta in fiecare weekend, nu se shtie niciodata cum potzi termina pe 5, pe trei sau chiar pe primul loc."


Sebastian Vettel
"O multzime de lucruri au mers prost astazi... Am avut un start bun, shtiind ca nu pot trece de Mark pe interior, acolo unde era o zona in care pneurile puteau derapa cu ushurintza. Apoi am avut probleme cu echilibrul mashinii chiar daca Mark parea ca merge intr-o categorie superioara... Cred ca am oprit la standuri prea repede, unde am fost fortzatzi sa ashteptam din cauza traficului pe linia de rulare, motiv pentru care mi s-a parut ca am pierdut mai mult de 9 sau 10 secunde. Imediat dupa ce am reieshit pe circuit am pierdut pozitzia a doua in favoarea lui Lewis shi nu am mai putut recupera chiar daca mashina se comporta putzin mai bine. Cu 15 tururi inainte de final, frina rotzii stinga fatza a cedat shi abia am reushit sa ajung la finish gratzie diferentzei mari avute fatza de Michael. Nu shtiu exact daca trebuie sa fiu bucuros sau trist, locul trei nefiind unul tocmai rau.... Am mai adaugat citeva puncte in clasament, am mai invatzat cite ceva... insa cred ca, per total, a fost un sfirshit de saptamina dificil shi dezamagitor..."

No comments:

Post a Comment