Wednesday, May 12, 2010

Ferrari a ajustat toate motoarele ramase pentru acest sezon

Pe linga imbunatatzirile aerodinamice aduse monopostului F10 in Spania, Ferrari s-a prezentat shi cu un motor modificat, in urma acceptului Federatziei Internatzionale, dat italienilor pentru a corecta o eroare la valvele pneumatice. Motivul era acela ca motorul Ferrari pierdea presiune in interiorul cilindrilor, randamentul fiind redus considerabil.

Intr-un interviu acordat saptamina trecuta, Fernando Alonso afirmase ca defectziunea nu are nimic de a face cu sistemul pneumatic, ci cu bielele pistoanelor, inginerii urmind sa rectifice dimensiunile acestora.

Procedurile FIA in astfel de situatzii sint relativ simple. Producatorul motorului inainteaza o cerere care este inminata shi celorlatzi constructori de motoare din Formula 1, scopul fiind acela de a avea un sistem transparent shi echilibrat, orice modificare fiind analizata shi de ceilaltzi competitori. Daca in urmatoarele 3 zile nimeni nu are nimic de obiectat, atunci producatorul poate trece la treaba.

Ce nu se shtie insa este ca, din cauza temerilor ca shi ei s-ar putea afla in aceeashi situatzie in cursul aceluiashi sezon, ceilaltzi producatori ishi dau de cele mai multe ori acordul numai pentru ca in cazul in care shi ei vor cere vreo modificare, sa aiba unda verde de la cei pe care i-au analizat in prima instantza.

Astfel, Ferrari a gasit "intzelegere" shi a ajustat sistemul pneumatic (shi nu bielele pistoanelor). Surse apropiate oficialilor FIA au declarat insa ca, prin aceasta modificare, italienii au adaugat un plus de 12-13 cai putere motoarelor ramase la dispozitzia pilotzilor Fernando Alonso, Felipe Massa, Pedro de la Rosa, Kamui Kobayashi, Sebastien Buemi shi Jaime Alguersuari. Efectiv, odata cu acceptul de a modifica motoarele ramase, se deschide o cutie a Pandorei, producatorii putind mari puterea efectiva la acelashi numar de 18.000 de turatzii.

Cum in Spania nimeni nu a mai avut probleme, ramine de vazut cit a contat aceasta schimbare in economia celor 14 curse ramase de disputat.

No comments:

Post a Comment