Sunday, March 28, 2010

Button ride, Alonso tremura, iar Vettel plinge

Titlul nu "atinge" decit 3 dintre multele evenimente shi rasturnari de situatzii oferite de Marele Premiu al Australiei. A fost una dintre cele mai spectaculoase curse din ultimii ani, iar Jenson Button a demonstrat ca, prin stilul sau de pilotaj cursiv shi atent, poate face diferentza la final, atunci cind este vorba menajarea pneurilor shi clasarea pe podium.

Startul s-a dat pe ploaie, totzi cei 23 de pilotzi (mai putzin Trulli care nu a mai luat startul din cauza unei probleme la sistemul hidraulic) folosind anvelopele "intermediare". In primele secunde Massa a progresat fantastic, urcind de pe locul 5 pe locul 2 chiar inainte de primul viraj. Apoi Alonso l-a atins pe Button, iar Schumacher nu l-a mai putut evita pe spaniol, motiv pentru care germanul a fost nevoit sa intre la standuri pentru inlocuirea eleronului fatza, iar Alonso s-a trezit shi el in coada plutonului. Tot in primul tur, japonezul Kobayashi a pierdut eleronul fatza (a treia oara in numai doua zile), bolidul nu a mai raspuns comenzilor shi victimele colaterale s-au numit Buemi shi Hulkenberg. Scapata de sub control, cursa a fost oprita de mashina de sigurantza, care a rulat linishtit timp de 5 ture, timp in care s-a oprit ploaia.

Imediat dupa reluare, primul care a luat hotarirea sa schimbe cauciucurile a fost Button, shi chiar daca in primele viraje dupa ieshirea de la standuri a cam derapat shi chiar a ieshit pe iarba, pina la urma a redresat shi a inceput sa se apropie de liderul Vettel. In spate, Lewis Hamilton (plecat de pe 11) incepuse sa recupereze vetiginos, insa in numai 2 ture, plutonul a intrat in grup la standuri imediat ce echipele au realizat ca Buton facuse o alegere inspirata.

Apoi a venit turul 26, cind mashina Red Bull condusa admirabil de tinarul Sebastian Vettel a ieshit in decor din cauza exploziei frinelor de la roata stinga fatza, Button preluind prima pozitzie, pe care nu a mai cedat-o pina la final. Imediat in spatele sau, cu o maturitate de invidiat, a terminat polonezul Kubica, despre care anticipam ca va fi capabil sa speculeze orice eroare a pilotzilor cu mashini mai rapide. Locurile 3 shi 4 au revenit mashinilor Ferrari, amenintzate spre final de "umbra" lui Hamilton, nervos din cauza unei erori de strategie in urma careia fusese chemat la schimbul de pneuri in turul 34, cind rula in pozitzia a treia amenintzindu-l pe Kubica pentru pozitzia secunda.

Marea deceptzie se numeshte Schumacher, prins pentru multa vreme in spatele lui Alguersuari in timp ce Alonso shi Hamilton depasheau tot ce le ieshea in cale.

Jenson Button - "Eu am luat decizia de a schimba pneurile, dar imediat ce am intrat pe linia standurilor am fost convins ca am facut o mare gresheala. Din fericire, cind am revenit pe traseu, dupa citeva ezitari am reushit sa imi intru in ritm shi sa controlez pina la final. Din turul 6, cind am schimbat cauciucurile, nu s-a mai pus problema sa mai fac alta oprire. Shtiu ca a fost o cursa spectaculoasa, fiindca am avut timp sa ma uit pe ecranele de pe marginea pistei, shi cred ca fanii nu s-au mai plictisit, asha cum s-a intimplat in timpul primei etape desfashurata in Bahrain."

Robert Kubica - "Sincer sa fiu, nu ma ashteptam sa termin pe podium, insa este un rezultat excelent pentru noi. Multzumesc intregii echipe Renault pentru munca desfashurata, insa trebuie sa raminem realishti, sa progresam in continuare pentru a ne apropia de mashinile care sint mai rapide decit noi."

Felipe Massa - "Doua clasari pe podium in primele doua curse ale anului sint rezultate excelente shi sint extrem de fericit. Am avut un start fara derapaje, shi am ajuns repede in pozitzia a doua. Cursa a fost foarte dificila din cauza ploii shi zonelor alunecoase de pe circuit. Sint bucuros pentru echipa shi ashtept cursa din Malaysia."

Urmatoarea etapa este programata duminica viitoare, pe 4 aprilie, la Sepang in Malaysia.



Australia_Race Summary
Analiza MP Melborne

2 comments:

  1. Da sunt interesat,insa nu prea am timp sa postez tot timpu.
    din cante vad ti cu Ferrari?
    toate cele bune

    ReplyDelete
  2. am folosit un template de pe net.... ferrari arata bine, insa vattel, kubica shi rosberg vin prea tare din urma....
    bafta

    ReplyDelete