Friday, March 26, 2010

Ce se mai intimpla prin garaje....

Francezii de la Renault vor folosi un sistem dublu de eliberare a pilotzilor imediat dupa schimburile de pneuri din timpul cursei. Astfel, indicatorul de eliberare a fost echipat cu lumini de semnalizare, mecanicul desemnat cu eliberarea mashinii fiind in masura sa actzioneze manual lumina verde pentru revenirea in cursa.

Veniturile pilotzilor (incluzind contractele de publicitate) il au ca lider pe Michael Schumacher - 25 de milioane de euro, el fiind urmat de Fernando Alonso - 18 milioane, Lewis Hamilton - 16 milioane, Jenson Button - 12,5 milioane, Sebastian Vettel - 12 milioane, Mark Webber - 7 milioane, Nico Rosberg - 6 milioane, Adrian Sutil - 1,7 milioane shi Nico Hulkenberg - 1 milion.

Force India l-a folosit la antrenamentele de ieri pe scotzianul Paul di Resta, pilotul de rezerva al echipei, care l-a inlocuit pe Adrian Sutil. Intrebat ce parere are despre aceasta hotarire, Sutil a spus ca nu ii convine, dar atita timp cit a fost decizia conducerii, nu are de ales.

Nico Rosberg a recunoscut ca trebuie sa fie foarte atent cu declaratziile pe care le da presei in legatura cu noul sau coleg de echipa, multiplul campion mondial Michael Schumacher. El a adaugat ca a auzit multe lucruri rele despre pozitzia de coechipier al lui Schumacher, insa pina acum nu a avut nici un fel de problema, chiar daca este constant mai rapid decit celalalt pilot Mercedes.

Viteza maxima cu care pilotzii trebuie sa ruleze pe linia standurilor a fost redusa la Melbourne, de la 100km/h la doar 60 km/h.

Polonezul Robert Kubica a destainuit ca nu shtie sa conduca o mashina cu schimbator de viteze manual. Aflat la o demonstratzie organizata de Renault la Sandown Raceway, linga Melbourne, Kubica a distrus ambreiajul unui Clio 200. Nevoitzi sa continuie spectacolul, organizatorii i-au dat lui Kubica o mashina de rezerva, pe care din fericire, Renault o adusese in Australia.

Cu citeva zile in urma Ron Dennis, fostul manager de la McLaren, a declarat ca este posibil ca mashina Red Bull condusa de Sebastian Vettel in Bahrain, sa nu fi avut nici o problema cu vreuna dintre bujii, ci pur shi simplu sa fi fost in pericolul de a nu termina cursa din cauza consumului exagerat de carburant. Raspunsul lui Christian Horner, managerul lui Red Bull a fost simplu:"Pe masura ce imbatrineshti itzi pierzi auzul shi cred ca asta este cauza pentru care Ron Dennis nu a auzit cum tura motorul Renault in Bahrain.....".

Brazilianul Felipe Massa a declarat ca este descumpanit din cauza ca ora de incepere a cursei de duminica nu a fost schimbata, asha cum cerusera majoritatea pilotzilor din Formula 1. Motivul este acela ca, din cauza transmisiei de televiziune prin satelit in Europa, precum shi a publicitatzii care trebuie difuzata in tzari care asigura o piatza de desfacere pentru companiile implicate in Formula 1, cursa va incepe la ora 17.00, ora locala. La prima vedere ora de incepere nu trebuie sa constituie un impediment, insa duminica soarele va apune la ora 17.59, ceea ce va reduce vizibilitatea pe circuit in jurul orei 17.30, in zonele in care pilotzii vor conduce cu fatza inspre apus. In urma cu citeva zile, Massa a declarat ca anul trecut a avut serioase probleme, fiindu-i aproape imposibil sa distinga liniile albe care marcheaza laturile pistei de competitzie. Recunoscind importantza transmisiei de televiziune, pilotul Ferrari propusese ca startul sa fie mutat cu o ora mai devreme....

No comments:

Post a Comment