Tuesday, March 9, 2010

Gata de start - Lotus


Daca ar fi sa ne lasam ghidatzi de istorie shi de iubitorii Formulei 1, Lotus s-ar numara astazi printre favorite. Dar din pacate, nu este cazul. Acest nume care pe vremuri aducea onoare britanicilor, a ajuns astazi sa fie mindria Malayesiei. Ce ironie... Managerul Tony Fernandez a declarat pentru Financial Times ca revenirea numelui Lotus in Formula 1 este o afacere shi nu are prea mult de a face cu melancoliile trecutului.

Deocamdata testele au aratat ca mashina este subreda, grea shi fara prea mari calitatzi aerodinamice. Jarno Trulli shi Heikki Kovalainen nu arata nici un fel de entuziasm, singurul punct forte de pina acum fiind "spiritul de echipa". Mi se pare prea putzin pentru startul din Bahrein, insa oficialii Lotus au declarat deja ca se ashteapta la imbunatatziri dupa primele patru curse ale anului. Obiectivul imediat insa, este trecerea liniei de sosire.... Iarashi, cam putzin pentru Formula 1.

Fiind una dintre cele patru echipe care vor concura cu motoare Cosworth, sint sigur ca va intimpina multe probleme deoarece aceste motoare consuma cel mai mult carburant in comparatzie cu toate celelalte contracandidate. Consumul ridicat, inseamna rezervor de dimensiuni mai mari, greutate sporita a mashinii pe grila de start shi uzarea mai rapida a pneurilor, amanunte ce vor tzine Lotus la cel putzin 2-3 secunde/tur distantza de adevaratele competitoare ale acestui an.

Acestea sint motivele pentru care le recomand tuturor fanilor Lotus sa nu se inflacareze prea tare. Zimbind amar imi amintesc ca Pierre de Coubertin, parintele olimpismului modern, spunea ca important nu este sa cishtigi, important este sa participi. Sper ca Trulli shi Kovalainen sa ishi fi negociat salarii consistente, altfel 2010 va fi un an amar rau de tot pentru cei doi pilotzi ai Lotus F1.

Shanse la puncte - 1%
Shanse la podiumuri - 0%



No comments:

Post a Comment