Sunday, April 18, 2010

McLaren a cishtigat loteria din Shanghai

Nici aceasta cursa nu a facut exceptzie de la regula acestui sezon, conform careia, pilotzii care au ocupat primul rind al grilei de plecare, nu s-au aflat printre invingatori. Simbata anticipam ca va fi greu pentru Vettel shi Webber sa se impuna asha cum au facut-o in Malaysia, shi am avut dreptate. Imediat dupa startul furat de Alonso a inceput ploaia, care a creeat debandada in fatza garajelor. Pilotzii s-au luptat nebuneshte (Hamilton cu Vettel sau Alonso cu Massa) pentru a intra primii la schimbul de pneuri, in timp ce Rosberg shi Hamilton au ales sa ashtepte... sa joace un fel de "marca sau banul" sub presiunea infernala a conditziilor meteorologice.

Spre deliciul milioanelor de telespectori shi a celor citeva zeci de mii de spectatori prezentzi in Shanghai, ploaia a continuat in rafale timide, in zone izolate ale circuitului, incurcind pina shi tehnologiile ultrasofisticate folosite in Formula 1. Mashina de sigurantza a ieshit de doua ori pe traseu, o data dupa acroshajul dintre Kobayashi, Liuzzi shi Buemi, iar apoi dupa ce Alguersuari shi-a pierdut eleronul fatza inaintea unui pitstop.

Au mai fost shi alte citeva momente care au scris istoria agitata a acestei etape.... startul furat de Alonso despre care deja am amintit - motiv pentru care a fost penalizat cu o trecere pe la standuri.... duelul dintre Hamilton shi Vettel in urma caruia cei doi au primit un avertisment (al doilea pentru Hamilton in numai doua curse, dupa cel primit pentru obstructzionarea lui Petrov in Malaysia).... duelul dintre Alonso shi Massa care se putea solda cu un accident in familie... neta inferioritate a lui Schumacher in lupta cu mashinile conduse de Hamilton, Vettel, Webber sau Petrov, germanul acuzind lipsa de aderentza a rotzilor din spate ale monopostului Mercedes... ieshirile in decor suferite de Rosberg shi Button, dintre care ultima era sa-l coste pe acesta primul loc pe podium.... au fost citeva dintre subiectele care ne vor face sa ne amintim de acest extraordinar sezon care se afla de abia la inceput.

Asha cum se shtie deja, primul a trecut linia de sosire Jenson Button, aflat la a doua victoie din patru curse, urmat foarte aprope de Hamilton, Rosberg, Alonso, Kubica, Vettel shi Petrov, rusul intrind in puncte la prima cursa dusa pina la final.

Jenson Button - "Cind am vazut mashina de sigurantza ieshind pentru a doua oara pe traseu am avut emotzii serioase, pentru ca nu shtiam ce se va intimpla... Ma distantzasem serios de urmaritori, cind dintr-odata, am fost ajuns din urma shi situatzia s-a complicat. Aproape de finalul cursei, dupa ce am schimbat pneurile trecind la "intermediare", m-am simtzit excelent... Incepusem sa iau avans fatza de Lewis, cind a inceput sa ploua din nou... Am facut o gresheala ieshind larg in afara cicuitului shi din acel moment nu am mai reushit sa aduc cauciucurile la temperatura optima.... Am incetinit pentru ca incepusem sa pierd serios din aderentza.... Aceasta victorie este speciala shi inseamna foarte mult... Inca odata, a fost o cursa dificila, in care te puteai pacali foarte ushor, iar la final se poate spune ca nu a contat numai cine a fost mai rapid ci shi cine a reushit sa se adapteze mai bine la conditziile meteo... Numai faptul ca am terminat cu doar o secunda avans in fatza lui Lewis, arata efortul uriash depus de echipa pentru a cishtiga aici in Shanghai."
Lewis Hamilton - "In primul rind vreu sa-l felicit pe Jenson pentru victoria de astazi shi sa recunosc ca a facut o mai buna alegere a pneurilor... Pentru mine a fost dificil la inceputul cursei sa aleg setul corect de anvelope shi am ashteptat destul de mult pina sa revin la "slick-uri"... Am avut un moment de nehotarire, cind am intors mashina pe pietrishul din fatza intrarii la standuri.... Amindoi am luptat din greu pentru acest rezultat shi intreaga echipa merita felicitata pentru succesul de astazi."

Nico Rosberg - "L-am ascultat pe inginerul meu care a hotarit sa ramin pe circuit la inceputul cursei, fara sa intru la schimbul de pneuri... A fost o alegere buna shi m-am simtzit bine conducind cursa pentru o buna bucata de vreme... Insa aparent, pneurile mele s-au degradat mai repede decit cele ale lui Jenson, am facut o gresheala shi am fost depashit... dar in general sint multzumit cu acest rezultat, care este inca un pas in directzia corecta."
Chn Race Classification

No comments:

Post a Comment