Thursday, April 1, 2010

Ferrari, McLaren shi Red Bull

Dupa primele doua etape ale acestui sezon, cred ca Ferrari, McLaren shi Red Bull au cele mai mari shanse shi cele mai bune mashini, pentru 2010. Foarte aproape se afla shi Mercedes GP, insa viteza lui Nico Rosberg nu este dublata deocamdata, de un raspuns pe masura din partea lui Schumacher.

Dar prefer ca astazi, sa analizez aceste echipe separat....

Ferrari - Italienii au cel putzin aparent, cel mai competitv cuplu de pilotzi, Massa shi Alonso dovedind ca scot tot ce au mai bun din ei chiar atunci cind trebuie. Clasatzi 1 shi 2 in Bahrain shi 3 shi 4 in Australia, cei doi au urcat pe primele doua pozitzii ale clasamentului provizoriu, ashezind constructorul Ferrari pe prima treapta in intrecerea echipelor.

Dupa o cursa relativ simpla in deshert, a urmat nebunia australiana, cind Massa a reushit cu greu sa stea pe trei, iar Alonso, dupa incidentul de la primul viraj, a recuperat admirabil, protejindu-shi coechipierul pe final, cind Hamilton ataca furibund. Concentrat numai pentru cishtigarea unui nou titlu mondial, Alonso nu ishi permite nici o gresheala, fiind dispus sa cedeze un loc lui Massa (in conditziile in care era evident mai rapid decit brazilianul), dar sa ramina cit mai sus in ierarhie.

Interesant este ca Ferrari nu impune nici un fel de ordine de echipa, evitind sa ii spuna unuia sau altuia sa se dea la o parte in interesul strategiei sau conditziilor de moment. Pe vremuri italienii erau "vestitzi" pentru asta, in acest sens raminind de notorietate momentul cind Barrichello, aflat pe ultima linie dreapta inainte de sosire, a fost rugat sa incetineasca shi sa ii lase victoria lui Schumacher, care venea tare din spate shi trebuia sa cishtige titlul suprem. Astazi, cel putzin pina la aceasta faza a Campionatului Mondial, Ferrari s-a abtzinut de la orice manevre impuse de la standuri.


McLaren - Se afla pe cai mari dupa doua podiumuri in doua curse; Hamilton in Bahrain shi Button la Melbourne. Mashina este clar cea mai rapida in linie dreapta, beneficiind shi de inovatzia canalului de aerisire frontal, care poate aduce un plus de 20 - 30 de km/h fatza de contracandidatzi. Daca inginerii vor reushi sa tzina pasul cu modificarile mashinii in acest an shi cu ritmul pe care il vor impune celelalte doua echipe comentate aici, vom avea citeva curse istorice in 2010.

Raminind la cei doi pilotzi, McLaren are de gestionat doua caractere diferite. Button i-a impresionat pe noii sai colegi cu stapinirea de sine. Campion mondial anul trecut, Jenson a ajuns la nivelul de la care totul pare ca vine de la sine. Scapat de presiunea dorintzei de a dovedi cit este de valoros, Button se comporta astazi ca un adevarat campion, aratind ca poate sa decida soarta unei curse cu "pariuri" aparent nebuneshti, asha cum s-a intimplat in Australia.

De cealalta parte a garajului se afla Hamilton, inca tinar shi nelinishtit, chiar daca are shi el trecut in cont un titlu de campion mondial in 2008. Copilul de suflet al constructorului britanic, Lewis a fost desemnat de multzi ca principal candidat la titlu shi in acest an. Pina acum, cine a pariat pe numele sau nu a facut o gresheala.... Dimpotriva. Podiumul in prima cursa shi spectacolul oferit pe ploaie in cea de-a doua, sint dovezi ca Hamilton este o nuca tare. Ramine de vazut daca managerii echipei vor putea sa faca fatza competitziei dintre cei doi.


Red Bull - Este poate echipa care, inaintea celei de-a treia etape are cea mai mare determinare de a demonstra ca RB6 este cea mai buna mashina de pe circuit. Cunoscatorii shtiu asta, insa rezultatele judecate de presa, public shi sponsori, arata altceva shi team managerul Christian Horner are toate motivele sa fie suparat.

Avind posibilitatea teoretica de a merge in Malaysia cu doua victorii shi 50 de puncte, Sebastian Vettel s-a trezit cu doar 12 puncte firave adunate in Bahrain, cursa in care, din cauza unei bujii defecte, a trecut linia de sosire al patrulea, cu motorul functzionind in numai 7 cilindri. Doua saptamini mai tirziu, "Lasciva Liz" (asha cum shi-a poreclit mashina pe care concureaza in acest an) l-a tradat din nou, roata stinga fatza cedind nepermis la jumatatea cursei.

Nereushind sa depasheasca momentul dificil, Mark Webber a clacat shi el sub presiunea ashteptarilor, dezamagind pe teren propriu, in Australia natala. Banuitzi ca ar avea un sistem hidraulic de inaltzare a suspensiilor mashinii, nepermis de regulament, celor de la Red Bull nu li s-a descoperit nimic. Prin garaje umbla totushi vorba ca echipa foloseshte un sistem cu gaze presurizate, regulamentul pemitzind ca intre calificari shi cursa propriu zisa, mashinile sa fie "cosmetizate" cu orice surplus de gaze presurizate necesare sistemelor mecanice.


Au mai ramas citeva ore pina la cea de-a treia etapa programata in Malaysia, iar echipele ishi reconsidera proiectele, strategiile shi obiectivele. Shi pentru ca poate sintetzi curioshi, favoritzii mei ramin cei de la Red Bull. Nu shtiu de ce, dar Sebastian Vettel arata ca un mare campion... pentru multzi ani de acum incolo.

No comments:

Post a Comment