Sunday, April 25, 2010

Razboiul pneurilor

Asha dupa cum deja a anuntzat, Bridgestone va ieshi din Formula 1 la finalul acestui sezon, urmind ca Marele Circ sa primeasca pneuri din alta parte. Schimbarea va fi una dificila considerind tehnologiile folosite, dar shi pretentziile fiecarei companii in parte.

Contrar ashteptarilor, firmele producatoare de anvelope nu se prea inghesuie la usha lui Bernie Ecclestone, iar echipele au cerut oficialilor din Formula 1, sa le dea un verdict pina la urmatorul Mare Premiu programat peste doua saptamini in Barcelona.

Primii care au venit alaturi de F1 au fost coreenii de la Hankook shi Kumho. In urma cu citeva saptamini li s-au adaugat francezii de la Michelin, care au conditzionat sa primeasca o suma de bani din partea fiecarei echipe, dar shi schimbarea diametrului jantelor, de la 13 inchi la 18 inchi.

Chiar inainte de Marele Premiu al Chinei au mai aparut doi pretendentzi... Pirelli din Italia shi Avon din Marea Britanie. Ashadar saptamina care urmeaza va fi una hotaritoare pentru lumea Marelui Circ. Bernie este strins cu usha, incercind ca de obicei sa stoarca cit mai mult de la companile care vor sa intre pe piatza Formulei 1. De partea cealalta, echipele sint mult mai preocupate de proiectarea mashinilor pentru 2011, iar pneurile sint cele mai importante componente ale bolizilor Campionatului Mondial. Odata ce acest detaliu va fi pus la punct, echipele vor incepe, functzie de caracteristicile noilor anvelope, sa construiasca pentru anul viitor.

Pentru a se intoarce in F1, Michelin a cerut ca cel putzin un alt producator sa fie admis in competitzie, lor fiindu-le imposibil sa livreze numarul de pneuri necesar celor 13 echipe, cite vor concura in 2011. Ideea de a pastra monopolul asupra cauciucurilor nu putea fi benefica sportului, dar nici fabricantzilor, care se confrunta cu serioase probleme de productzie cauzate de criza economica.

Intervievat de BBC, Bernie Ecclestone a declarat printre mishtouri, ca lui ii este indiferent cine va da cauciucuri in Formula 1, atita timp cit echipele vor cadea de comun acord shi anticipez citeva zile fierbintzi in aceasta saptamina, cind fiecare va trebui mai mult sau mai putzin, sa dea cartzile pe fatza. Iar la capitolul afaceri de culise, Bernie e greu de depashit.


Ashadar teoretic, daca fiecare pilot are la dispozitzie 16 seturi de cauciucuri la fiecare cursa, pentru totzi cei 24 de pilotzi shi cele 19 curse, Bridgestone va produce in acest sezon maximum 29.184 de anvelope de cea mai inalta tehnologie. Fireshte pilotzii nu folosesc toate cauciucurile destinate unei curse, iar in consecintza, seturile ramase noi pot fi folosite la rind, in urmatorul Mare Premiu.

No comments:

Post a Comment