Sunday, April 4, 2010

Vettel a spart gheatza shi a cishtigat la Sepang

Trei curse au ashteptat cei de la Red Bull, pina cind Sebastian Vettel a cules prima victorie in 2010. Dupa doua eshecuri in primele doua curse, cind problemele tehnice l-au retzinut de la primul loc, germanul nu a mai dat gresh in Malaysia. Shi pentru ca merita din plin sa cishtige, Vettel a reintrat serios in lupta pentru titlul suprem, urcind pe locul trei al clasamentului general provizoriu.

Am urmarit de 3 ori cursa de la Sepang pina sa ma apuc sa scriu acest post, shi pot spune ca marea surpriza a fost lipsa precipitatziilor. Natura i-a iertat pe cei 23 de pilotzi care au luat startul duminica (Pedro de la Rosa de la Sauber a ramas in garaj din cauza unei defectziuni a motorului), obligind Ferrari shi McLaren sa se sufoce reciproc in cursa de urmarire pentru un loc in puncte. Asta pentru ca in calificari, au greshit copilareshte ashteptind oprirea ploii, in timp ce musonul se intensifica.

Astfel norocul shi inspiratzia nu au mai fost decisive pentru rezultatul acestei curse in care, simplu, cine a fost mai rapid a cishtigat. Hamilton, Massa, Button shi Alonso au platit erorile meteorologilor, shi chiar daca s-au clasat in puncte (Hamilton pe 6 - plecat de pe 20, Massa pe 7 - plecat de 21, Button pe 8 - plecat de 17), nu au pus nici o secunda in pericol lupta pentru primele trei pozitzii. In lipsa acestora, Rosberg, Kubica shi Sutil s-au aruncat intr-o cursa nebuna pentru glorie, sosind in aceasta ordine pe locurile 3, 4 shi 5.

De apreciat efortul, inspiratzia shi determinarea pilotzilor Jaime Alguersuari (Toro Rosso) shi Nico Hulkenberg (Williams), doi tineri care au cucerit primele lor puncte in Formula 1. In aceasta categorie a ambitzioshilor intra shi trebuie apreciatzi Lucas di Grassi - pentru trecerea liniei de sosire cu o mashina (Virgin) al carei rezervor de benzina este inca prea mic pentru a termina o cursa cu piciorul la maxim pe acceleratzie; Karun Chandhok shi Bruno Senna - pentru acoperirea tuturor celor 56 de ture cu ambele mashini Hispania Racing Team; shi Jarno Trulli - pentru cele 56 de ture cu bolidul Lotus, toate aceste mashini fiind cu mult inferioare celor clasate pe primele 10 locuri, aflindu-se inca in stadiul de dezvoltare shi imbunatatzire pentru sezonul viitor.

La minusuri nu-l pot include decit pe Michael Schumacher (favoritul comentatorilor americani - sic), care s-a oprit in turul 10 din cauza ca roata stinga spate a pierdut unul dintre prezoanele jantei, iar mashina s-a dezechilibrat. Depashit din nou de coechipierul Nico Rosberg (urcat pe treapta a treia a podiumului !!!), Schumi priveshte admirativ catre tinara shi talentata generatzie care a preluat controlul in Formula 1.

Inca doua amanunte mai putzin mediatizate sint legate de numele lui Vettel shi Hamilton. Primul a facut mare gresheala depashind mashina lui Jarno Trulli in timpul in care oficialii de traseu fluturau steagurile galbene din cauza unui incident pe circuit, perioada in care orice depashire este interzisa. La o analiza atenta, reprezentanztii Federatziei Internatzionale l-au iertat pe german, considerind ca mishcarea nu a fost intentzionata, dovedindu-se ca in clipa in care a depashit, Vettel incepuse sa incetineasca, tzinind cont de semnalizarile de pe margine.
Al doilea a fost avertizat pentru obstructzionarea rusului Petrov, intrind deliberat shi repetat in fatza acestuia, in incercarea de a evita o depashire care l-ar fi adus in spatele mashinii Renault.

Sebastian Vettel - " Sint foarte fericit shi echipa a cucerit puncte importante astazi. Imediat dupa start l-am depashit pe Nico shi am inceput sa-l ajung pe Mark. Am realizat ca aveam un ushor avantaj shi mi-am jucat shansa chiar la primul viraj, unde am frinat destul de tirziu. Imediat dupa ce l-am depashit, Mark a avut o pozitzie mai buna la ieshirea din virajul al doilea catre virajul al treilea, insa ne-am respectat shi totul a ieshit bine. Sint sigur ca in situatzia in care Mark ar fi fost in locul meu, ar fi procedat la fel. Apoi nu s-a pus decit problema sa ne departam cit mai rapid de adversarii directzi, pentru ca am realizat ca amindoi aveam acelashi ritm. Din cauza ca aici este foarte cald, am transpirat foarte mult, insa din fericire, am avut destul lichid in interiorul mashinii shi am reushit sa fac fatza pina la final. Avem o mashina extraordinara, am fost atent cu pneurile shi sint fericit ca nu ne-am panicat dupa primele doua eshecuri din primele doua etape."

Mark Webber - " La start am derapat putzin shi Seb m-a prins din urma. Nu shtiam unde era Nico shi nu shtiam daca pot lua un viraj mai strins sau mai larg, iar apoi, asha cum a explicat shi Seb, totul s-a derulat interesant in virajele 3, 4 shi 5. Inainte de start, Christian Horner ne-a sfatuit sa ne respectam, fiindca vom avea destul timp sa ne depashim in cele 56 de tururi. A fost un sfirshit de saptamina extraordinar pentru Red Bull, shi motorul Renault este foarte bun."

Nico Rosberg - " Acesta este primul podium cu Mercedes shi sint foarte multzumit, chiar daca puteam avea un start de cursa mai bun. Cind m-am vazut in pozitzia a treia, am shtiut ca va fi greu sa ajung de mashinile Red Bull, iar Kubica a fost capabil sa stea destul de aproape, ceea ce ne-a surprins, fiindca nu asta era planul nostru. Dupa schimburile de pneuri am fost mult mai sigur pe mine, singura problema avind-o cu McLaren-ul condus de Hamilton, fiindca nu shtiam cit va fi de rapid in cea de-a doua parte a cursei. Multzumesc intregii echipe pentru munca dificila care a dus la acest rezultat. "
Mal Race Classification
Mal Race Analysis

No comments:

Post a Comment