
Asha cum se shtie, regulamentul prevede folosirea a numai 8 motoare pe intreaga durata a sezonului, iar pilotzii Ferrari nu mai au decit 5 motoare noi fiecare. Prima schimbare s-a produs imediat dupa calificarile din Bahrain, cind inginerii au realizat ca atit motorul folosit de Massa cit shi cel folosit de Alonso, functzionasera la o temperatura peste maxima recomandata. Asta a insemnat ca amindoi pilotzii pierdusera deja un motor pentru calificarile shi cursele intregului sezon, acele motoare putind fi refolosite doar in sesiunile de antrenamente.
Situatzia lui Alonso a fost chiar mai dificila, deoarece primul motor din Bahrain a acoperit deja 1141 km, fiind capabil sa mai functzioneze la paramentri optimi pentru antrenamentele altor 3 curse, in China, Spania shi Monaco. Al doilea motor, cel cu care a cishtigat in Bahrain, nu a mai fost folosit, avind "la bord" 319 km, iar cel care a explodat la Sepang nu "alergase" decit 743 km, cind viatza medie a unui motor de Formula 1 ajunge in jurul a 2000 km.
Astfel, pentru cele 16 curse ramase, Alonso nu mai are decit 5 motoare noi, plus unul pentru antrenamente, care mai poate acoperi in jurul a 860 km... shi altul care a fost pus la pastrare imediat dupa prima cursa shi care mai poate duce altzi 1680 km.
Este posibil ca motorul pierdut in Malaysia sa nu fi avut nici o problema, insa fara o treapta la cutia de viteze Alonso a fortzat turarea la fiecare schimb in viteze, mai ales in duelul cu Button, cu citeva secunde inainte ca mashina Ferrari sa inceapa sa fumege. Dealtfel el a declarat la finalul cursei ca de fiecare data a trebuit sa frineze intr-un mod ciudat, iar apoi, pentru a intra in viteza dorita, a apasat acceleratzia mai mult decit era normal.
No comments:
Post a Comment