Monday, April 5, 2010

Pe scurt

Michelin cere bani ca sa revina in F1

Criza de pneuri care se anuntza odata cu retragerea Bridgestone la finalul acestui sezon, complica planurile echipelor din Formula 1. De aceea, reprezentantzii acestora s-au intilnit in Kuala Lumpur, pentru a afla care sint intentziile oficialilor Campionatului Mondial shi a stabili directziile pentru sezonul viitor.
Asha cum am mai scris pe acest blog, in discutzie au intrat doua companii din Coreea de Sud, insa varianta Michelin pare sa fie mai atractiva. Problema este aceea ca, pe linga logo-ul Michelin care va sta inscriptzionat pe nasul fiecarei mashini, asha cum sta astazi cel al japonezilor de la Bridgestone, francezii mai vor shi cite 5 milioane de euro de la fiecare echipa in parte. In plus, ei vor sa inlocuiasca pneurile cu diametrul pe janta de 13inch (ca cele folosite astazi), cu cele de 18inch diametru, caz in care jantele vor fi mai mari, iar profilul cauciului mai ingust.
In timpul discutziilor, Bernie Ecclestone (care este vocea principala in Formula 1) a propus ca o parte din drepturile de televizare primite de fiecare team in parte functzie de punctele acumulate la finalul sezonului, sa fie redistribuite catre furnizorul de cauciucuri. Ideea nu este una stralucita daca ne gindim ca noile echipe au deja fonduri mult mai reduse in comparatzie cu cele care se bat pentru titlu, nu pot acumula multe puncte shi in concluzie, nu vor avea de unde sa cedeze 5 milioane de euro "de caciula".

In 2011, sistemele KERS vor fi reintroduse obligatoriu

Italienii de la Magnetti Marelli (compania care fabrica volanele multifunctzionale folosite pe mashinile de Formula 1), au primit sarcina (shi contractul) de a produce noi sisteme KERS' ce vor fi introduse obligatoriu incepind cu prima cursa din 2011. Asha cum se shtie, sistemele KERS (Kinetic Energy Recovery System) nu mai sint folosite de echipele de Formula 1, deoarece anul trecut au pus serioase probleme proiectantzilor in echilibrarea mashinile de competitzie.
Oricum, KERS nu au fost interzise, asociatzia echipelor hotarind cu acordul Federatziei Internatzionale, ca nimeni sa nu le mai foloseasca in acest an.
KERS este un proiect care sustzine ideea mashinilor hybrid, unitatzile stocind energia produsa de frinarea mashinilor, cu scopul ca aceasta sa poata fi folosita la alegere de pilotzi, in tentativele de depashire, atunci cind situatziile permit acest lucru. Concret, odata actzionat, sitemul KERS poate produce un surplus de 60 - 80 de cai putere, suplimentari puterii produse de motorul propriu zis.

Oglinzile retrovizoare vor fi montate mai aproape de pilotzi

Din cauza unor incidente petrecute in calificarile de la Melbourne, cind mai multzi pilotzi care se retrageau la standuri au obstructzionat mashinile ce se aflau in turele de calificare, s-a hotarit ca incepind cu etapa programata in Spania pe 9 mai, toate echipele care au mashini cu oglinzi retrovizoare atashate de shasiu, sa reconfigureze intreaga aerodinamica shi sa le mute inapoi pe laturile cockpitului, in cimpul vizual al pilotzilor. Decizia a nemultzumit o parte dintre echipele participante, dar pina la urma, intzelegind motivele de securitate care au generat aceasta hotarire, acestea au acceptat sa se conformeze in cel mai scurt timp. Astfel Ferrari, Red Bull, Force India, Sauber, Williams shi HRT vor avea inca o problemna de rezolvat in luna care urmeaza.

"HRT face doar act de prezentza !"

Aceasta este afirmatzia lui Geoff Willis, unul dintre tehnicienii din departamentul de aerodinamica al Hispania Racing Team. Suparat ca mashina produsa de italienii de la Dallara nu poate intra in lupta pentru puncte, Willis se gindeshte sa plece, afirmind ca "atunci cind luptzi intr-o competitzie automobilistica trebuie sa concurezi, nu doar sa faci act de prezentza".
Englezul a plecat anul trecut de la Red Bull Racing, fiind cooptat de curind in echipa condusa de Collin Kolles. Duminica in Malaysia, cele doua mashini HRT conduse de Karun Chandok shi Brunno Senna, au realizat performantza de a trece linia de sosire, lucru pe care nu il mai reushise decit Chandok in Australia. In pofida problemelor avute, multzi dintre tehnicienii echipei sint optimishti, fiind convinshi ca odata rezolvate problemele de rezistentza a mashinii, vor putea ca anul viitor sa se apropie de mijlocul plutonului.

No comments:

Post a Comment